Center stage (2000)

HANDLING
Filmen handlar om några ungdomar som lever för balett vid
dansakademin i New York. Vi får följa dem i jakten på sina
drömmar genom sorg, kärlek och vanliga glädjeämnen.

Frida tycker till :D

Dansfilmer är något jag tycker om väldigt mycket. Den här filmen
har jag älskat sen jag såg den för första gången och den håller
fortfarande väldigt hög klass. Det jag gillar med filmen är att den
innehåller mycket dans och häftiga shownummer, den har med
både bra och dåliga sidor med att dansa balett och med det dåliga
menar jag att de exempelvis måste förbli trådsmala för att bli något.
Förutom detta får man följa ett gäng ballerinor (både tjejer och killar)
som gör allt för att lyckas, alla är de olika men delar samma dröm.

Skådespelarna i filmen är de flesta okända men detta drar snarare
upp filmen än ner den och kemin mellan vissa av skådisarna är
riktigt bra.

Detta är en film för de som gillar att se folk dansa och även om man
inte gillar balett (det gör inte jag egentligen), lovar jag att man
uppskattar den här filmen väldigt mycket.

Se den här filmen med ett gäng vänner eller som i mitt fall, med
familjen - den förhöjer stämningen.


Skådespelare: Amanda Schull, Zoe Saldana, Susan May Pratt, Peter
Gallagher, Donna Murphy, Ethan Stiefel och Sascha Radetsky.

Regisserad av: Nicholas Hytner

Betyget för Center stage:
    


(Klicka på bilden för att se en trailer av filmen)

Kommentarer
Postat av: Jonas [Tips & Trix]

Tjena!

Tänkte bara fråga er om anledningen till att ni byter rad själva när ni skriver era inlägg är för att det annars blir utdragna mellanrum på raderna, för att anpassa bredden?

2009-02-27 @ 19:47:21
URL: http://jonaspeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0