Se upp för dårarna (2007)

HANDLING

Elin och Yasmin träffas då de båda söker till Polishögskolan. Elins
pappa jobbar som kriminalprofessor och är en väldigt upptagen man,
medan Yasmins pappa är en turkisk hjärtkirurg som får nöja sig med
att köra tunnelbana i Stockholm.

I väntan på deras intagningsprov sätts deras vänskap på hårda prov
då röriga kärleksrelationer och känsliga familjeförhållanden ställer till
det för dem.


Angelica tycker till :D

Se upp för dårarna är en mycket bra film i mina ögon. Den är välgjord och
har det där lilla extra som en bra film ska ha.

Skådespelarna i filmen gör sina jobb väldigt bra och en positiv sak är att
det är en stor blandning av både kända och okända skådespelare. Alla
briljerar i sina roller och en som imponerar på mig i denna film är Nina
Zanjani (Yasmin), som gör en av huvudrollerna i filmen.

Jag tycker att Helena Bergström gör sitt jobb som regissör strålande och
jag ser verkligen fram emot fler av hennes kommande filmer.

Det finns ett budskap med denna film vilket jag tycker är väldigt viktigt att
pointera och det handlar om alla de fördomar som folk har mot invandrare.
Jag tänker inte skriva mer om detta, utan ni får själva sätta er ner och kolla
på filmen och bilda er en egen uppfattning.

Se upp för dårarna är absolut en film som man måste se och den passar
alla. Filmen innehåller så väl kärlek som humor, men även en stor dos
allvar.


Skådespelare: Rakel Wärmländer, Nina Zanjani, Dan Ekborg, Birgitte
Söndergaard, Korhan Abay, Zinat Pirzadeh och Lars Bethke.

Regisserad av: Helena Bergström

Betyget för Se upp för dårarna:
    


(Tyvärr finns det ingen trailer till denna film)

Kommentarer
Postat av: Priscilla

du har just blivit utmanad på min blogg :)

läs inlägget och reglerna =)

2009-02-06 @ 15:44:43
URL: http://priscillass.blogg.se/
Postat av: Priscilla

oj, jag råkade skicka fel

2009-02-06 @ 15:45:48
URL: http://priscillass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0