Mumien 3 - Drakkejsarens grav (2008)

HANDLING

Detta är den tredje filmen i Mumien-triologin och den handlar än en
gång om Rick O'Connel som den här gången ställs inför sin mäktigaste
fiende hittils. Med sig på detta äventyr har han sin fru Evelyn, sin son Alex
och sin svåger Jonathan. Fienden de möter den här gången är en kejsare
som blir återuppväckt efter 2000 år och dennes armé med 10 000 soldater
som inte vill annat än ha ett världsherravälde. Ska de klara detta eller är
det deras sista äventyr?


Frida tycker till :D

Jag har alltid älskat mumienfilmerna eftersom de har det mesta en film ska
ha, därför var jag lite orolig innan jag såg den nya eftersom jag inte ville bli
besviken. Men det hade jag inte behövt vara. Filmen har precis som de andra
två det spännande äventyret, döda människor som återuppväcks, roliga
kommentarer, mystiska platser, fina miljöer, kärlek och häftiga actionscener.
Allt detta blandas och blir till en kanonfilm.

Det finns inte direkt något dåligt med filmen men en sak jag lade märke till
var att det hade bytat ut skådespelerskan som spelar Evelyn i de två första
filmerna och det gjorde mig faktiskt besviken. Denna gjorde absolut inget fel,
hon var riktigt bra, men jag hade velat se den vanliga Evelyn istället, men man
kan inte få allt.

Detta är en otroligt bra film i alla fall med bra skådespelare och otroligt bra
actionscener. Gillar ni de två första mumienfilmerna, se den här i så fall.


Skådespelare:
Brendan Fraser, Jet Li, Maria Bello, John Hannah, Michelle
Yeoh, Luke Ford, Isabella Leong och Russell Wong.


Regisserad av: Rob Cohen


Betyget för Mumien 3:

    


(Klicka på bilden för att se en trailer av filmen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0