The Heartbreak Kid (2007)

HANDLING

I denna amerikanska komedi ser vi Ben Stiller i rollen som Eddie,
en 40-årig inbiten ungkarl som tillslut hittar en tjej som han säger
ja till. Under smekmånaden i Mexico förvandlas hans drömkvinna till
en mardröm och Eddie som har haft svårt att binda sig inser kanske
att han har gjort ett stort misstag i att gifta sig.


Angelica tycker till :D

Innan jag bestämde mig för att se denna film hade jag väldigt stora
förväntningar på den. På pappret hade filmen med väldigt kända och
duktiga skådespelare och enligt mig har Ben Stiller alltid gjort sina
roller bra. Trots detta känner jag mig besviken då den inte var som
jag hade tänkt mig. Den var inte alls lika bra som jag trodde och den
skrattfest som "utlovades" fick jag aldrig riktigt uppleva. Nu säger jag
inte att filmen aldrig innehöll något roligt för det gjorde den, men jag
trodde att den skulle vara roligare.

Att bröderna Farrelly har varit inblandade i denna produktion märks
inte bara på skådespelarna, utan också på hur upplägget i filmen är. The
Heartbreak Kid har ganska många liknelser med "Den där Mary" som
gjordes av just bröderna Farrelly.

Tillsist vill jag bara säga att jag tyckte att skådespelarna gjorde ett bra
jobb och jag blev positivt överraskad över hur duktig Malin Åkerman var
(Lila). Alltid lika kul att se lite svenskt i det stora Hollywood.


Skådespelare: Ben Stiller, Malin Åkerman, Michelle Monaghan,
Jerry Stiller, Carlos Mencia och Roy Jenkins.

Regisserad av: Bobby Farrelly och Peter Farrelly

Betyget för The Heartbreak Kid:
    


(Klicka på bilden för att se en trailer av filmen)

Kommentarer
Postat av: Jonas

Borde ni inte göra tvärtom? Att de popcorn ni delar ut ska vara utan kryss?



Sen tycker jag det hade varit snyggare med enbart ett popcorn ;)

2009-01-06 @ 14:53:05
URL: http://jonaspeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0