The Simpsons Movie (2007)

HANDLING

Homer Simpson bor i den lilla staden Springfield med sin fru Marge,
sin nördiga dotter Lisa och ohängda son Bart. Till familjen hör också
lilla Maggie som oftast inte tar en så stor plats.

I denna film måste Homer försöka rädda världen från en fasanfull
katastrof som han själv har åstadkommit. Katastrofen har sin början
med Homer, hans tama gris och en läckande tank full med spillning,
en kombination som utlöser en katastrof invånarna i Springfield aldrig
tidigare upplevt.


Benny tycker till :x

Jag älskar den här filmen, vi är på samma nivå om man får utrycka sig
så. Det finns inget som är dåligt med den och jag hade gärna gjort en av
rollerna i filmen, men det var ingen som ville ha med mig i den.

Att den inte får högsta betyg av mig vet jag faktiskt inte vad det beror på.
Det känns som att det är en pusselbit som fattas och tyvärr bidrar det till
att jag är tvungen att gå ner en popcornlåda i betyg. Samtidigt vill jag också
passa på att säga att de har lyckats behålla den strålande Simpsonshumorn
i filmen och jag blir så arg på mig själv för att jag aldrig kommer på lika
klockrena saker.
Om man inte har följt Simpsons på tv tycker jag ändå att man ska kolla på
denna film då jag är helt övertygad om att man kommer att bli ett stort fan av
familjen (dock inte ett lika stort som jag).


"Skådespelare": Dan Castellaneta,  Julie Kavner, Nancy Cartwright,
Yeardley Smith, Hank Azaria och Harry Shearer.

Regisserad av: David Silverman

Betyget för The Simpsons Movie:
    


(Klicka på bilden och se en trailer av filmen)

Kommentarer
Postat av: Jonas

Simpsons är nåt av det mest meningslösa program som någonsin gjorts.. Hur kan någon tycka att det är roligt?

Mitt ordval skulle bli patetiskt, politiskt och propaganda..

2009-01-03 @ 13:08:48
URL: http://jonaspeterson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den filmen är bra,jag såg den på bio.

2009-01-03 @ 13:08:56
Postat av: Priscilla

tack detsamma :)!

2009-01-03 @ 15:19:09
URL: http://priscillass.blogg.se/
Postat av: Liene

sv: visst var de fina saker:)

2009-01-03 @ 18:39:18
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0