A Cinderella Story (2004)

HANDLING

I den här moderna askungesagan får vi följa Sam som skurar
golv på ett fik och som kämpar för att vara en vanlig tonåring,
trots sin elaka styvmor och styvsystrar. Över internet träffar hon
en kille som hon mailar med och som planerar att träffa henne
på skolans Halloweenfest, men när hon får reda på vem han är
får hon panik. Killen hon skickar mail med är i själva verket skolans
populäraste!


Frida tycker till :D

Den här filmen tycker jag om väldigt mycket. Jag tycker det är väldigt
kul att titta på filmer som baseras på antingen böcker eller sagor och
när de dessutom skämtar till det lite.

I den här filmen har de moderniserat alla moment som finns i den
riktiga askungesagan. Några exempel är att de har bytat ut glasskon
mot en mobiltelefon och slottsbalen mot en maskeradbal på skolan.
Detta gör det hela väldigt roligt och även om man vet ungefär vad som
kommer att hända blir man ändå lika nervös ändå när vissa saker sker.

Som alltid gör Hilary en jättebra insats och hon är verkligen "askungen".

Jag måste också säga att det finns en bra stämning i filmen och vartenda
gång det händer Sam något så sitter man nästan och biter på naglarna.

Jag tycker att det här är en film som man kan se nästan när som helst
och se den gärna med ett par vänner.

Vissa filmer är femmor och andra inte, tyvärr är det inte en femma men
jag tycker att den är grym ändå. Är man ett Hilary Duff- fan som jag är så
ska man definitivt se den!

Skådespelare: Hilary Duff, Jennifer Coolidge, Chad Michael Murray, Dan
Byrd, Regina King, Julie Gonzalo, Lin Shaye och Madeline Zima.

Regisserad av: Mark Rosman



Betyget för A Cinderella Story:
    


(Klicka på bilden för att se en trailer av filmen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0