Linas kvällsbok (2007)

HANDLING

Linas kvällsbok handlar om 15-åriga Lina som får uppleva allt som
hör puberteten till. Första dejten, famlande förelskelser, skenande
sexualitet och vilsen vänskap är bara några av de upplevelser vi får
följa Lina genom.


Frida tycker till :D

Jag är inte ett så stort Fan av svensk film i vanliga fall, men Linas
kvällsbok blev direkt en liten favorit.

Detta är en ungdomsfilm som är väldigt rolig och riktigt bra. Den
innehåller bland annat komiska scener, pinsamma händelser, sex
och kärlek (på både gott och ont).

Jag tycker även att skådespelarna gör ett bra jobb och ibland förstår
jag inte hur de klarar att genomföra vissa pinsamma scener. Jag
rekommenderar alla ungdomar att se den här filmen, men även
föräldrar som vill lära sig att förstå sina ungdomar bättre.

Skådespelare: Viktor Axelsson, Anna Ulrika Eriksson, Mylaine Hedreul,
Alice Kastrup-Möller, Adam Lundgren och Isabel Munshi.

Regisserad av: Hella Joof

Betyget för Linas kvällsbok:
    


(Klicka på bilden för att se ett klipp ur filmen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0