Pojken i randig pyjamas (2008)

HANDLING:

Åttaårige Bruno är son till en naziofficer vars befordran tar familjen
från deras bekväma hem i Berlin till ett ödsligt område, där ingenting
är som det var hemma.

På håll har Bruno sett en bondgård som han en dag bestämmer sig
för att utforska, trots hans stränga mors uppmaning om att bara röra
sig på framsidan av huset.

På bondgården träffar han Schmuel, en pojke i hans egen ålder som
lever ett mycket annorlunda liv bakom taggtrådsstängslet till ett
koncentrationsläger. En förbjuden vänskap mellan Bruno och Schmuel
utvecklas och gör till slut att deras liv binds samman på ett oundvikligt
sätt...

Angelica tycker till :D

Jag måste börja med att säga att jag har läst "Pojken i randig pyjamas"
och jag tyckte den var otroligt bra. När jag sedan hörde att det skulle bli
film av boken hade jag självklart väldigt höga förväntningar på den och
jag kan väl säga att filmen i stort sett levde upp till dem.

Det enda negativa med den här filmen är egentligen att de har glömt
vissa viktiga delar ur boken som jag personligen tycker borde ha varit
med och att skådespelarna i filmen talar engelska. Jag tror att filmen
hade blivit "starkare" om alla hade varit tysktalande vilket hade bidragit
till en mer "rå känsla", men trots detta gjorde de engelska skådespelarna
ett utmärkt jobb.

Har ni inte sett denna film eller läst boken så måste ni göra det, det är en
order.

Skådespelare: Asa Butterfield, Vera Farmiga, David Thewlis, Rupert
Friend, David Hayman, Cara Horgan och Sheila Hancock.

Regisserad av: Mark Herman



Betyget för Pojken i randig pyjamas:
    


(Klicka på bilden för att se en trailer av filmen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0