The Calcium Kid (2004)

HANDLING

Över en natt har Jimmy Connelly (Orlando Bloom) blivit både en stor
sexsymbol och Storbritanniens nästa stora boxningshopp.

Jimmy jobbar egentligen som mjölkbud, men på det lokala gymmet
en dag råkar han sätta Storbritanniens utmanare till världsmästartiteln
i boxning ur spel och hamnar plötsligt själv i rampljuset och måste gå
en titelmatch mot den regerande världsmästaren. Nu gäller det verkligen
att Jimmy kommer i form och han kommer att behöva all hjälp han kan
få...


Angelica tycker till :D

Det var många år sedan jag såg Calcium Kid och jag vill inte se den fler
gånger kan jag tala om för er. Detta är menat att vara en komedi och jag
kan hålla med om att det var vissa komiska inslag i filmen, men jag skulle
personligen aldrig kalla detta för en komedi.

Den här filmen fick mig att slumra till ett par gånger och nej jag överdriver
inte, den var verkligen så tråkig och jag skulle inte rekommendera den till
någon.

Trots detta tycker jag att Orlando Bloom gör en hyfsad insats i filmen och
utan ett lite välkänt ansikte hade filmen floppat totalt.

Tillsist vill jag tillägga att detta är mina egna personliga tankar om filmen
och jag ber om ursäkt för om jag har trampat någon på tårna genom att såga
denna film totalt. Om någon av er därute har denna film som favoritfilm, så
snälla tyck inte illa om mig. Tyvärr var detta inte den sorts komedi som föll
mig i smaken och förmodligen tycker jag om filmer som ni avskyr.
Jag hoppas att vi kan fortsätta vara vänner ;)


Skådespelare: Michael Lerner, Michael Peña, Orlando Bloom,
Bill Thomas, Tamer Hassan och David Kelly.

Regisserad av: Alex De Rakoff

Betyget för The Calcium Kid:
    


(Klicka på bilden för att se en trailer av filmen)

Kommentarer
Postat av: Anonym

:)

2009-02-05 @ 14:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0