Juno (2007)

HANDLING

Filmen handlar om Juno som är en självsäker och cool tonåring som blir
gravid med sin bästa kompis. Hon bestämmer sig för att adoptera bort
barnet och försöker hitta de perfekta föräldrarna till sitt barn. Med lite hjälp
från familjen och sin blyge pojkvän hittar hon till slut ett välbärgat par som
längtar efter att få adoptera sitt allra första barn.


Frida tycker till :D

Juno är verkligen en film som alla borde se någon gång. Den innehåller allt
från allvarliga scener till scener som är otroligt komiska och detta gör filmen
till en magisk blandning av det mesta.

Det bästa med filmen tycker jag personligen är skådespelaren Michael Cera,
som spelar Junos pojkvän/bästis eftersom han har ett sådant sött, blygt och
roligt sett att vara på. Han höjer verkligen filmen även om den redan är bra.
Sedan måste jag också ge cred till Jennifer Garner för sin insats i filmen och
som vanligt är hon helt fantastisk. Jag måste också tillägga att detta är en film
som folk har väldigt spridda åsikter om och det är långt ifrån alla som gillar den.
Själv tycker jag att det är en bra film som innehåller det mesta, men jag har inte
riktigt den humorn som filmen innehåller. På grund av detta ger jag den en 3:a
och det beror mest på att den inte riktigt håller den klass som en film som får 4
eller 5 popcorn ska ha. Till sist vill jag bara säga att ni som inte har sett den, se
den för den är verkligen sevärd.

Skådespelare: Ellen Page, Michael Cera, Jennifer Garner, Jason Bateman,
Allison Janney, J.K. Simmons, Olivia Thirlby och Rainn Wilson.

Regisserad av: Jason Reitman



Betyget för Juno:
    


(Klicka på bilden för att se en trailer av filmen)

Kommentarer
Postat av: hilea

jo tack allt e bara bra.



Tävling i min blogg:

http://hileasoltun.blogg.se/2009/march/vinn-madonna-solglasogon.html

2009-03-31 @ 22:08:24
URL: http://hileasoltun.blogg.se/
Postat av: Jackeline Perez

detsamma =)



ååh juno.. en bra film.

puss.

2009-04-01 @ 00:17:35
URL: http://perezjackeline.blogg.se/
Postat av: Tess

tack den va helt ok :)



Ja ska göra ett reportage för en lokal tidning och behöver lite hjälp från er alla bloggare..



varför började du blogga?

och vad vill du uppnå med att blogga, är det att skriva av dej eller har du andra planer?

hoppas du tar dej tiden att svara



ha en toppen Onsdag



kram

2009-04-01 @ 01:05:51
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Anonym

den filmen är ganska bra...

2009-04-01 @ 11:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0