Ciao Bella (2007)

HANDLING

Mustafa är en sextonårig kille som längtar efter en tjej, men problemet
är att alla tjejer bara vill vara hans vän. När han följer med sitt fotbollslag
till Gothia Cup uppenbarar sig en bra idé: han ska låtsas vara italienare.

Linnea bor på andra sidan stan och är på jakt efter en kille med stil och
brinnande passion.

Vilken tur att hon då träffar världens mest romantiska italienare: Massimo.


Frida tycker till :D

Svenska filmer har aldrig riktigt varit min grej, men nu har det blivit en vana
att så fort det kommer ut en svensk ungdomsfilm så är det jag som åker
direkt till videobutiken och köper den.

När Ciao Bella kom ut hade jag väldigt höga förväntningar på den eftersom
den hade fått så bra recensioner och handlingen verkade väldigt lovande.
Dessvärre levde inte filmen upp till dessa förväntningar, men den är ändå
väldigt sevärd.

Jag tycker att skådespelarna gör en väldigt bra insats och höjer verkligen
filmen. Handlingen är väldigt rolig, men det känns som att något fattas när
man ser den.

Skådespelare: Mina Azarian, Oliver Wahlgren-Ingrosso, Arash Bolouri,
Maria Hedborg, Lotta Karlge, Chanelle Lindell och Jimmy Lindström.

Regisserad av: Mani Maserrat Agah



Betyget för Ciao Bella:

    


(Klicka på bilden för att se en trailer av filmen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0