Masjävlar (2004)

HANDLING

Filmen Masjävlar kretsar kring de tre systrarna Mia, Eivor och Gunilla
som alla är uppväxta i en by i Dalarna. Yngsta systern Mia, som flydde
till storstan för länge sedan, återvänder till Dalarna för att fira sin fars
70-årsdag. Hemma väntar den alltid lika duktiga och otrevliga Eivor
och Gunilla som är nyskild, men ändå glad. I bystugan drar den stora
festen igång som bidrar till att gamla konflikter väcks till liv och snart är
det inte bara katten som ligger risigt till...


Angelica tycker till :D

Jag tycker att Masjävlar är en helt okej svensk film. Den innehåller en
rad med kända svenska skådespelare och deras insats i filmen är
mycket bra. Sofia Helin som spelar Mia i filmen gör sin roll väldigt bra,
men det gör också Kajsa Ernst (Eivor) och Ann Petrén (Gunilla).

Jag tycker att de har lyckats hitta en mysig plats för filminspelningen
och man får ta del av många fina platser i Dalarna.

Om man har sett många svenska filmer kan man nästan gissa sig
till vad som kommer att hända i denna film. Masjävlar innehåller många
"klassiska drag", men det förekommer också en del oväntade händelser.

Något som jag blev ganska paff över var det konstiga slutet. Det kändes
inte riktigt som att man hängde med i svängarna och man blev lite förvånad
över hur filmen slutade (jag blev det i alla fall).

Tillsist vill jag bara säga att Masjävlar är absolut en film som jag
rekommenderar.


Skådespelare: Sofia Helin, Kajsa Ernst, Ann Petrén, Barbro Enberg,
Joakim Lindblad, Inga Ålenius och Willie Andréason.

Regisserad av: Maria Blom

Betyget för Masjävlar:
    


(Klicka på bilden för att se en trailer av filmen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0