Vi hade i alla fall tur med vädret - igen (2008)

HANDLING

Filmen utspelar sig 30 år efter den första och den här sommaren ska
Gösta och Gun resa till sonens bröllop i Göstas nyinköpta husbil, trots
att Gun vill flyga dit. Gösta lovar att inte stressa upp sig under resans
gång, men naturligtvis blir det inte som de har tänkt sig.


Frida tycker till :D

Jag verklige älskar den första "Vi hade i alla fall tur med vädret"-filmen
med alla dess komiska inslag. Min favoritscen i den filmen är den
klassiska scenen med biltvätten. När jag gick och såg tvåan hade jag
faktiskt rätt höga förväntningar eftersom den första filmen var en höjdare,
men som vanligt infriades inte dessa förväntningar riktigt. Trots detta var
den otroligt rolig och i vissa scener höll man på att sätta popcornen i
halsen. Jag är väldigt glad att Gösta och Gun spelas av orginalskådespelarna
och de är verkligen ruskigt bra i sina roller. Filmens handling är också
väldigt bra, men jag tycker att filmen blir lite för lång.

Skådespelare: Rolf Skoglund, Claire Wikholm, Mikaela Knapp, Gustav
Berg, Magdalena in de Betou, Jacob Ericksson och Robin Stegmar.

Regisserad av: Kjell-Åke Andersson



Betyget för Vi hade i alla fall tur med vädret - igen:
    


(Klicka på bilden för att se en trailer av filmen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0