I taket lyser stjärnorna (2009)

HANDLING
Filmen handlar om 14-åriga Jenna vars enda bekymmer borde vara vanliga tonårsbekymmer, men hemma hos henne finns en jobbig mormor och hennes älskade cancersjuka mamma. I Jennas ficka ligger det en bortglömd dikt med texten "Om du dör mamma, tar jag livet av mig".

Frida tycker till :D
I taket lyser stjärnorna är baserad på Johanna Tydells bok och jag hade rätt höga förväntningar på filmen eftersom några av mina kompisar hade läst den och tyckte den var väldigt bra. Mina förväntningar infriades och filmen var verkligen en upplevelse. Den innehöll verkligen allt och några exempel är kärlek, pinsamheter, vänskap, sorg och förnekelse.
Det bästa med filmen tycker jag är att man verkligen blev berörd av den och jag kan erkänna att jag grät mig själv igenom en stor del av filmen. Jag tycker att skådespelarna gjorde ett väldigt bra jobb med sina karaktärer och i vissa scener glömmer man nästan av att det är en film man tittar på. Det finns egentligen ingenting negativt i filmen, men den känns ändå inte helt som en femma. Till sist vill jag bara säga att detta är en film alla måste se och som dessutom innehåller grym filmmusik.

Skådespelare: Josephine Mattsson, Mika Berndtsdotter Ahlen, Annika Hallin,
Anki Lidén, Samuel Haus, Nina Christensen och Madeleine Ekman.

Regisserad av: Lisa Siwe


Betyget för I taket lyser stjärnorna:
    


(Klicka på bilden för att se en trailer av filmen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0