Filmtips - The Reader

När 15-åriga Michael insjuknar en dag på vägen hem från skolan får han hjälp av den 35-åriga Hanna att ta sig hem. Oväntat förälskar de sig i varandra och inleder en passionerad affär som de håller hemligt för alla andra. En dag försvinner Hanna utan någon förklaring och inte förrän 8 år senare träffas de igen och då får Michael reda på Hannas mörka förflutna då hon står anklagad för ett fruktansvärt brott.

Detta är en väldigt vacker, men djup film som får en att bli helt tom efteråt då den påverkar en på många plan. Vi blev väldigt berörda av filmen och tycker verkligen om historien, dessutom gillar vi att de hela tiden visar nu och dåtid. Kate Winslet spelar huvudrollen i filmen och hon fick även en Oscar för rollen, vilket är helt självklart när man ser den eftersom hon gör den på ett otroligt bra sätt. Vi tycker väldigt mycket om filmen och kan verkligen rekommendera er att se den.

Kommentarer
Postat av: Mary-Ann

Jag ska ladda ner den på en gång!!! :D

2011-08-15 @ 14:26:08
URL: http://filipina.blogg.se/
Postat av: Mary-Ann

Kollade på filmen för ett tag sen, den var skit bra men jag fattade inte riktigt vad som hände, asså vad var det för brott hon gjorde? :P det fanns ingen text och jag orkade inte lyssna så mkt (mitt fel) jag kollade mest, hihi.

2011-08-15 @ 22:52:06
URL: http://filipina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0