Filmtips - Säg att du älskar mig

15-åriga Fatou och hennes vänner älskar att utmana och flirta med killarna i skolan och efter en kväll med SMS-striptease utsätts Fatou för ett övergrepp. I början vägrar hon erkänna för sig själv vad som hänt, men när hon inser det faller hela hennes värld samman.

 

Säg att du älskar mig är en otroligt stark film och man blir både arg och ledsen av att se den. Filmen tar upp någonting som är otroligt vanligt i dagens samhälle och det är att om man som ung kvinna berättar att man har blivit sexuellt utnyttjad av någon så blir man inte tagen på allvar och det är precis det som händer i den här filmen. Filmen innehåller bland annat hemska scener, orättvisa och otroligt bra skådespel. Vi tycker verkligen att detta är en film som alla borde se och den är väldigt bra.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Den filmen är verkligen värd att se.

Älskade den från första stund.

2011-07-13 @ 08:54:15
URL: http://angiethehappiest.blogg.se/
Postat av: Emma [hockey & foto]

Kan inte avgöra om jag älskar eller hatar filmen eftersom det händer såpass vidriga saker i den.. Men den är absolut värd att se, flera gånger om!



SVAR: Jo, allt är bara bra med mig. Hur är det själv? :)

2011-07-13 @ 13:57:39
URL: http://emmaanystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0